Przejawem obniżenia sprawności manualnej jest zbyt wole tempo
wykonywanych czynności oraz zbyt mała precyzja dłoni i palców. Wynikiem
tych zaburzeń są nierówne litery, niestały nacisk pióra (ołówka,
długopisu), brak połączeń między literami, pismo mało czytelne,
nieestetyczne zeszyty, kłopoty z rysowaniem, wycinaniem, lepieniem,
szyciem.
Jak temu zapobiec? Na pewno nie przez żmudne ćwiczenia w przepisywaniu tekstów. Umiejętność pisania ćwiczymy pomagając naszym milusińskim doskonalić motorykę. I tu uwaga, nie bez znaczenia jest rozwój motoryki dużej, a tę najlepiej rozwijać poprzez aktywność fizyczną. Motorykę małą możemy rozwijać wykorzystując do tego wiele zabaw, w których dzieci będą manipulowały przedmiotami. Doskonale nadają się do tego małe woreczki, piłeczki(żonglujemy), drewniane tabliczki z rysikiem(ćwiczymy pisanie szlaczków),
przeplatanki(wkładamy i wyciągamy sznurówki),
koraliki (nawlekamy na sznurek, układamy na planszy),
kolorowe druciki(formujemy je w zabawie),
puzzle(chwytamy, wkładamy)plastelina(ugniatamy, lepimy) czy klocki(budujemy).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz