wtorek, 2 sierpnia 2016

Moja portmonetka


"Moja portmonetka" to zabawa, w której wykorzystałam papierowe pieniądze ze starych książek. Zabawa polega na tym, aby przeliczyć pieniądze ukryte w "portmonetce". W portmonetce? Tak, portmonetka to  karta matematyczna z pieniędzmi( banknotami i monetami).

 Na karcie są też okienka z wyliczoną kwotą. Zadaniem dziecka jest postawienie pionka przy dobrej odpowiedzi. Zabawę można modyfikować na wiele sposobów na przykład można pytać: Ile Ci brakuje do 100 złotych? 

Mam 50 złotych, a ty masz mniej, więcej...o ile? Można się bawić planszami z menu restauracji i przeliczać ile mi brakuje, by zakupić tę potrawę lub ile mi kelner wyda reszty.

Można wreszcie układać portmonetki od tych z największą ilością gotówki, do tych z najmniejszą lub odwrotnie. Które z dzieci nie lubi liczyć pieniędzy i wyobrażać sobie, że jest ich właścicielem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz