poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Skrzynia skarbów na polskim


Nauka części mowy powinna być prowadzona w formie zabawy. Wyszukiwanie w tekście czy w pamięci wskazanej przez nauczyciela części mowy jest najczęściej nudne, monotonne, a bywa, że za trudne. Zabawę z rzeczownikiem, a potem z przymiotnikiem można zacząć od skompletowania w klasie skrzyni skarbów. Mogą w niej być: przybory szkolne, pudełka po produktach spożywczych czy maskotki. Wprowadzając pojęcie rzeczownika można wskazać wtedy dzieciom pudełko skarbów i nazwać ukryte w niej przedmioty rzeczownikami. Gdy wspólnie z dziećmi nazwiemy jakie są te nasze skarby, będzie to już tylko krok do przymiotnika. W początkowym etapie nazywania przymiotów skarbów, możemy wykorzystać kolorowe karteczki z przymiotnikami.

 Na kartkach umieśćmy też przeciwieństwa, będzie dodatkowa atrakcja. Jak się bawić? Można wylosować maskotkę i wymyślać jak najwięcej pasujących do niej przymiotników, albo wyciągnąć kilka karteczek z  przymiotnikami i do nich dopasować rzeczowniki. 

Można też zmieniać końcówkę przymiotników w zależności od rodzaju rzeczownika czy je stopniować, albo układać zdania z lukami w których zabraknie przymiotnika. Zadaniem dzieci będzie wtedy dopasowanie właściwego.
Skrzynię skarbów (wraz z przymiotnikami) możemy wykorzystać do opisu czy zabawy logicznej, co tu nie pasuje?(ostatnia fota)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz