poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Wakacje zatrzymać na dłużej


Czy można przedłużyć wakacje? Są na to sposoby? Tak! Można to zrobić organizując w klasie cykl lekcji  poświęconych wakacyjnym podróżom, zabawom, spotkaniom... przeżyciom. Można w ten sposób odroczyć czas zwyczajnego, szkolnego życia wypełnionego obowiązkami i pracą. Po wakacjach.... o wakacjach możemy wspominać na każdej edukacji.   Aby wprowadzić zaciekawienie możemy codzienne zadania ukryć dla dzieci w pudełku.

Takie pudełko skarbów, może zawierać puzzle, muszelki czy przywiezione z wakacji kamienie. To pod nimi ukryjemy kartki z zadaniami.
Moje propozycje:
Dlaczego wakacje są potrzebne?

Jak zachować w pamięci wakacyjne chwile, gdy nie mamy przy sobie żadnych urządzeń?

Nasi rodzice nie mogli zabrać na wakacje...(dokończ wypowiedź)

Nasi dziadkowie nie mogli zabrać na wakacje?(dokończ wypowiedź)

Jak wakacje będą spędzać wasze prawnuki?  

Bądź detektywem i spróbuj zgadnąć jakie dwa słowa(związane z wakacjami) kolega wplata w opowiadanie (wyznaczona osoba opowiada powtarzając wielokrotnie dwa słowa( np. plaża, góry, klapki, morze, autostrada, maliny itp)

Napisz na dwóch karteczkach odpowiedzi na pytania:Gdzie byłeś na wakacjach?Co tam widziałeś? Następnie wrzuć kartki do dwóch pudełek. Gdy wszyscy skończą wylosuj dla siebie dwie kartki. Każdą z innego pudełka i przeczytaj. Uwaga! Może być śmiesznie. 

 Napisz na dwóch karteczkach:W co bawiłeś się na wakacjach? Na czym polega ta zabawa...Następnie wrzuć kartki do dwóch pudełek, gdy wszyscy skończą wylosuj dla siebie dwie kartki. Każdą z innego pudełka i przeczytaj. Uwaga! Może być śmiesznie.
Opowiadaj o wakacjach zaczarowany przez czarodzieja w jakiś przedmiot np. Zabrałem rodzinę Krzysia nad morze. Jestem wygodny, mam automatyczne zamknięcie i klimatyzację. Gdy zawiozłem wszystkich na miejsce...itd.  Zadaniem dzieci może być też zgadywanie "autora"opowiadania.
Dla pierwszaków taką opowieść może przygotować nauczyciel.


2 komentarze:

  1. Wakacje <3 Kto by nie chciał do nich wrócić i zatrzymać je na chwile. Na ten moment tylko w naszej pamięci. Ale może ferie? albo wyjazd świąteczny? Jeśli po Polsce to własnym autem z aktualnym OC https://ubezpieczamy-auto.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również uwielbiam wakacje i jeśli tylko nadarzy się okazja to gdzieś wyjeżdżam. Na ten moment mam w planach Chorwację i mam nadzieję, że nic się nie zmieni. Również jak czytałam w https://kioskpolis.pl/wakacje-w-chorwacji-wybierz-najlepsze-ubezpieczenie-turystyczne/ to na pewno fajnie jest mieć ubezpieczenie turystyczne.

    OdpowiedzUsuń